مهدیه مصطفایی: پزشک عمومی که به اتهام قصور در امر پزشکی باعث مرگ زن جوانی در یکی از بیمارستانهای تهران شده است، به 6 ماه حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده زمانی آغاز شد که مرد جوانی با مراجعه به یکی از شعب بازپرسی دادسرای جرائم پزشکی از  پزشک عمومی بیمارستان که مدعی بود باعث مرگ همسرش شده است شکایت کرد.

این مرد جوان در توضیح ماجرا به بازپرس گفت: صبح روز جمعه 22 مهرماه 84 ،همسرم دچارسردرد شدیدی شد به طوری که حالت تهوع پیدا کرده بود.او را برای معاینه به درمانگاهی در نزدیکی خانه مان بردم، پس از معاینه، پزشک کشیک دارویی به وی تزریق کرد که کمی او را آرام کرد و به این ترتیب به خانه برگشتیم، پس از بازگشت  از مادر همسرم خواستم به خانه مان بیاید تا همسرم تنها نماند و من بتوانم به محل کارم که یک رستوران است بروم ، اما چند ساعتی نگذشته بود که از خانه‌مان تلفن کردند و گفتند که حال همسرم وخیم است.  

وی افزود: با سرعت  خودم را به خانه رساندم و همسرم را به بیمارستان بردم، او در طول مسیر دائماً به من می‌گفت سرش به شدت درد می‌کند.

با رسیدن به بیمارستان ،پزشک عمومی پس از معاینه از من پرسید آیا همسرم بیماری قند دارد که  منهم با اطلاعاتی که درباره همسرم  داشتم ، جوان منفی دادم،اما پزشک عمومی دستور داد به او داروی انسولین تزریق کنند که به محض تزریق همسرم یکباره در حالی که رنگش پریده بود بی حال شد.من که از این اتفاق وحشتزده شده بودم از دکتر  خواستم همسرم را به  درستی معاینه کند اما وی بی تفاوت و کاملا خونسرد عمل می‌کرد تا اینکه نوک انگشتان همسرم سیاه شد.

در آن لحظه بود که دکتر  با دیدن این صحنه دستور داد همسرم را به اتاق شماره یک انتقال دهند و در همان زمان بود که متوجه شدم از بینی و دهان همسرم کف بیرون می‌‌آید. 

اما متاسفانه تلاش پزشک کشیک برای باز گرداندن همسرم با دستگاه شوک هم فایده‌ای نداشت و او در نهایت جان باخت .

مرد شاکی در ادامه افزود حالا به خاطر این اشتباه از پزشک که باعث شد همسرم تنها به خاطر یک سردرد ساده جان ببازد شکایت دارم .

این مرد در ادامه از بازپرس خواست تا پرونده‌اش را در خصوص قصور پزشک تحت پیگیری قرار دهد.با طرح شکایت این مرد بررسیها در این خصوص آغاز شد و بازپرس پرونده دستور رسیدگی را به پزشکی قانونی و تیمی از کارشناسان اداره نظام پزشکی صادر کرد.

با انجام تحقیقات از پزشک  کیفرخواست در این خصوص صادر شد و وی به اتهام قصور در امر پزشکی از نوع بی مبالاتی محاکمه شد.

وی که چندی قبل در یکی از شعب دادگاه کیفری استان محاکمه شده بود پس از تفهیم اتهام ضمن قبول اتهام وارده درخواست بخشش کرد که قاضی دادگاه پس از اخذ آخرین دفاع ، پزشک مقصر  را با توجه به اتهام وارده به 6 ماه زندان و پرداخت دیه کامل محکوم کرد.

کد خبر 5169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز